یکشنبه 9 اردیبهشت 1403  
1398/3/7 سه‌شنبه
فرهنگی
1402/7/23 یکشنبه
پیش نشست کنگره بزرگداشت ده هزار شهید استان آذربایجان شرقی
برگزاری بزرگداشت ده هزار شهید استان در دانشگاه پیام نور اسکو

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور اسکو، پیش نشست علمی با عنوان رسالت دانشگاهیان در تکریم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوپذیری از مکتب شهدا با حضور مسئولین استانی و شهرستان، اساتید و دانشجویان با حضور تعدادی از خانوادههای محترم شهدا برگزار گردد. این نشست در مورخه 1402/07/20  در محل دانشگاه پیام نور اسکو برگزار گردید.
در ابتدای برنامه دکتر تمیزی مسئول ستاد دانشگاهیان شهرستان، ضمن خیر مقدم گویی به حضار از مکتب شهدا بعنوان مکتب بصیرت، تقوی، معرفت و شعور نام برده و اظهار داشتند به امید خدا با ترویج مکتب شهدا بتوانیم الگوپذیری جوانان عزیز را از الگوهای پوشالی غربی به الگوهای مکتب شهدا تغییر دهیم.
در ادامه برنامه حضرت حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا حافظ نیا امام جمعه محترم شهرستان اسکو با بیان این نقطه که در هر جامعه ای که روحیه شهادت طلبی حاکم باشد پیروزی قطعی است و امروز اتفاقات اخیر دنیای اسلام، خار چشم دشمنان است که نشات گرفته از روحیه انقلاب اسلامی است و مردم کشورهای منطقه با تاسی از روحیه شهادت طلبی نظام جمهوری اسلامی ایران به پا خواستهاند. ترویج روحیه شهادت و ایثار در هر جبهه‌ای لازم است علی الخصوص در بین دانشجویان و مراکز علمی ضروری است. بنده اگر بخواهم تعریفی از دفاع مقدس داشته باشم بر حسب شنیدهها از رزمندهها، تعبیر جنگ ایران و عراق، همان عبارت حضرت زینب کبری ( س ) است که فرمودند ( ما رایت الا جمیلا ) من چیزی جز زیبایی ندیدم.

سخنران پایانی برنامه جناب آقای دکتر جمال پور رئیس محترم دانشگاه پیام نور استان آذربایجانشرقی بودند که با بیان تاریخچه جنگهای جهانی اول و دوم و تجزیه امپراطوری عثمانی و نهایتاً ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی بود که آمریکا و هم پیمانان آنها خواستند امنیت خاورمیانه را بهم بریزند. ولی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با پیروزی رزمندگان اسلام عزت ایران و اسلام افزونتر گردید. البته باید حواسمان باشد جنگ تمام نشده و جبهه کفر به طرق مختلف به فکر بر هم زدن امنیت و اقتدار ملی است. ( از طریق فضای مجازی، آشوبهای خیابانی، دخالت در مرزهای بین المللی و ... ). همچنین خاطر نشان فرمودند پیروزی نهایی توسط نیروهای محترم نظامی و انتظامی و دولت محقق نخواهد شد مگر آنکه تمام آحاد مردم همانند حماسه انقلاب اسلامی در صحنه باشند.
در پایان مراسم به تعدادی از خانواده های محترم شهدا لوح تقدیر اهداء گردید.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر